06 június 2011

Nagy utazás......2011.05.23-29

A fotok hamarosan visszaállításra kerülnek.

Az utazásunk napján természetesen hajnalban keltünk, egész nap utaztunk ,Ausztrián,Németországon át Belgiumba.Az esti órákba érkeztünk meg Brüsszelbe,itt töltöttük az éjszakát.Ezen a napon sok érdekesség nem történt,inkább voltunk fáradtak,mint lelkesek.:)A 2.nap délelötjén megnéztük a brüsszeli nevezetességeket.A képen látható a városháza,az Atomium,ami az 1958-as világkiállításra készült,és A Manneken Pis (a pisilö kisfiú)amely Brüsszel egyik leghíresebb látnivalója.A szobor mindösszesen 60 cm magas.Én is,mint sokan mások a csoportban,egy nagyobbacska szoborra számítottunk.Ugyhogy nekünk egy picit csalódás volt az aprócska méret:D

De ezenkívül láttuk még a királyi palotát-a királyi parkkal,a királyi üvegházzal,a japán toronnyal és a kínai pavilonnal.Brüsszelröl érdemes tudni,hogy az Eu és a Nato székhelye.A városon folyik keresztül a Senne folyó, amely Brüsszelt köti össze a tengerrel. Engem annyira nem varázsolt el,szerintem nagyon koszos város,ugyhogy valószinü nem lesz tervbevéve még1x. A déli órákban tovább indultunk,hiszen az utazásunk célja Anglia volt.A következö képsorok bemutatják,hogyan is jutottunk át a La Manche csatornán,illetve ezesetben alatta.Ez a csatorna rendszer ,egy 51.5 km hosszú vasúti alagút a La Manche csatorna alatt a Doveri szorosnál,amely az angliai Dover melletti Folkestone-t köti össze a franciaországi Calais közelében fekvő Coquelles városával.Ez a világ második leghosszabb alagútja, a japán Szeikan-alagút után, amely összességében hosszabb, de tengeralatti része rövidebb; tehát a Csatorna–alagút(Csalagút) a világ leghosszabb tenger alatti alagútjának tekinthetö (39 km). Maga az utazás 30 percet vett igénybe,de bevallom,nem egy kellemes érzés azzal a tudattal utazni,hogy a tenger alatt vagyok!:)))

Megérkeztünk Folkestonba,majd tovább utaztunk Canterburybe,az anglikán egyház központjába.Nagyon szép kisváros,rengeteg túristát vonz a sok látnivalójával,engem is elvarázsolt.

A képen látható a Szent -György -templom német bombázások után fennmaradt tornya ( az órával),valamint a katedrális kivülröl és belülröl.

Másnap már Londonban folytattuk a kirándulásunkat,a képeken látható a parlament épülete, az óratorony a hires Big Ben haranggal ,a Westminsteri apátsági templom,és a Buckingham-palota.Sajnos ez utóbbit nem tudtuk közelröl megnézni és parlamentet sem tudtuk megnézni belülröl,mert le volt zárva,Obama látógatása miatt.De mégis jól sült el a dolog,mert a Buckingham palota közelében egy helyen fogyasztotta Obama az ebédjét,és hát sajnos elöben nem láttuk,mégis a kocsijában elhaladva integetett az addigra összegyült népségnek,beleértve minket is,akik elörenyomultunk ,hogy mindent jól lássunk.:)))A követekezö képsorokon legfelül a limuzinban Öt "láthatjuk".:))

A délutáni órákba megnéztük a Tower épületét,és a róla elnevezett hidat a Tower Bridge-t.
A Tower ,a City keleti részén helyezkedik el,a Temze mellett.A képen látható még egy emlékmü,aminek közepén egy üvegpárna található.Ez az emlékmü a vár falain belül kivégzettek emlékére készült.Közülök érdemes kiemelni Boleyn Annát,aki VIII.Henrik második felesége volt.Öt felségárulás és házasságtörés vádjával fejezték le ezen a helyen.Söt az a legenda járja,hogy Boleyn Anna sokszor a torony körül sétál,hóna alatt a levágott fejével.Hát igen,én is csak az idegenvezetö által mondott érdekesebb részeket jegyeztem meg.:)
Következö napunk is böséges nézelödéssel telt.Ezek közül a British múzeum volt a nap elsö látnivalója.Ezt a rengeteg dolgot,amit kínálnak az idelátógatóknak,1 hónap alatt sem tudtuk volna megnézni.Így az idegenvezetö ajánlására,mindenki a saját érdeklödési körének megfelelö termeket tekintette meg.A képeken még az alagsorban kiállított szobrok láthatóak,naná hogy velem. :)
Mivel engem és férjecskémet minden érdekelte,ezért nekiindultunk valahol,és amire volt idönk megnéztük,az érdekesebb dolgokat le is fotóztuk.Az elsö ami nagyon tetszett,az a Tízmilló milpengö,aminek valószinü nem ez az egyedüli példánya,viszont jó érzés volt abban a vitrinben a magyar történelemböl fennmaradt emléket látni.

És elérkezett számomra a várva várt pillanat,talán ez volt az utazásunk alatt ami a legjobban tetszett nekem,a viaszmúzeum,Madame Tussaud panoptikuma .A felsö képen kivülröl az épület látszik,a mellette lévö képen,pedig maga Madame Tussaud viaszszobra.Alatta a viaszfigurák készítésének menete.Az épületben nem csak filmcsillagok,sportolok,politikusok....stb viaszfigurái találhatók,hanem a Rémület kamrája is helyet kap,ahol a francia forradalom áldozatait,gyilkosait formázták meg.

Itt pedig a sztárokkal........:)))))
Aznap még lehetöségünk volt a Windsori kastély megtekintésére,ez a királyi család nyári rezidenciája,ahol II.Erzsébet királynö az év sok hétvégéjén itt tölti a szabadidejét.Az idegenvezetö mesélte,hogy egy elözö csoporttal szerencsések voltak,mert aznap a királyné a kastélyban tartozkodott,és látták amint a kutyáival játszik.Hát nekünk most nem volt olyan szerencsénk,viszont még az esö elött fedett területre érkeztünk,így akkor annál nagyobb szerencse nem is történhetett volna velünk.:))

Másnap az utunk Wiltshire-be vezetett,ahol az öskorból fennmaradt építményt,a Stonehenge-t néztük meg. A középkorban és az újkor elején köveit építkezésekhez hordták el, továbbá évszázadok során az időjárás is rombolta.A képen még teljes nagyságában,illetve élöben,ami megmaradt belöle.Állíttólag a köveknek gyógyító hatásúk van,de én ezt megcáfolom,mert az utazásunk óta náthás vagyok...:)

A következö megállónk Salisbury-be vezetett,ahol az ország legmagasabb tornyú templomát és a Magna Charta egyik példányát néztük meg.A Magna Charta a nagy szabadságlevél,az 1215. június 15-én Földnélküli János angol király által aláírt, a rendi jogokat biztosító szabadságlevél.

És a nap végén Portsmouth kikötöjébe látógattunk el,ahol Horatio Nelson admirális vezérhajóját néztük meg.Szerintem sokatoknak,ugymint nekem is,a trafalgari csata jut eszetekbe a név hallatán.E csatában vesztette életét,de a csatát megnyerték.És,hogy mégvalami érdekességet áruljak el nektek-az admirális holttestét egy brandy-s hordóban védték a felbomlás ellen.Legenda született,hogy az út során a tengerészek makarónit használva szívószálként,kiitták a hordó tartalmát.Ezt pletykának tartották,mivel a hordó örizet alatt állt,és szemtanuk szerint ,érintetlenül érkezett Portsmouthba.Mégis a mai napig a britek így hívják ha valakit rajtakapnak titkos italozáson,hogy "megcsapolta a tengernagyot!" :)
Látjátok?!- a légenyes dolgokat nagyon megjegyeztem.:D

És elérkeztünk az utolsó elötti naphoz,amikor is búcsút vettünk a délelötti órákban Londontól....persze a szabadprogram,vásárlás után,amit rajtam kivül nem tudom még ki várt,de én nagyon :).....és Greenwichbe vettük az irányt.Greenwich nevezetes egyrészt a tengeri történelméröl,másrészt a csillagvizsgálójáról ,hiszen annak a közepén megy át "Greenwichi délkör",ami hagyományosan a zónaidö számítás alapja.

Az utolsó képen pedig ismét a La Manche csatorna,de most már nem alatta,hanem rajta keltünk át méghozzá komppal.Ez az út másfél órás volt.A kisebb széllökéseknek köszönhetöen,abban a pillanatban azt mondtam,hogy inkább a csalagút.:))))

De a fedélzetén nem lehetett annyira érezni a hullámzást,viszont ott elég hideg volt.

Az utolsó napról nem hoztam képeket,hiszen utazással telt,és közben csak "fésülködni" álltunk meg.:)

Remélem tetszett nektek ez a kis összefoglaló.Igyekeztem a leglényegesebb dolgokat leirni a hallottak- és látottakból.

Az utazásra készült táskákról sem feledkeztem meg,a késöbbiekben azokról is mutatok képeket.

Szép napot!

Heni

sztárokról "koppintva "

Mégtöbb kép az instagram-on: heniburger várlak szeretettel.